evapsscrapbooking.blogg.se

2014-10-19
15:35:59

Inte bara scrappare
 

 
Jag är inte bara scrappare, utan jag handarbetar en del också. Jag kan sällan bara sitta ex. framför TV'n utan att ha något i händerna. 
Detta är en fullstor pläd som jag virkat. Jag har gjort en del såna plädar, men det har aldrigt blivit någon till mig själv, den första jag gjorde den behöll mamma den dagen jag flyttade hemifrån. Den andra jag gjorde blev jag inte nöjd med färgvalet - så den förälskade sig min syster i, så den tillföll min då "lilla" systerdotter. Den tredje finns iallafall i hemmet, men är alltid paxad min kära sambo.
Så den här - den gjorde jag enkomt för mig själv. Därför det rosa inslaget.
 
Men det blir en del grytlappar och dukar också. Just nu är det en julduk som är projektet - den tar sin lilla stund då den ska löpa närmare 1,60 meter.
Har även testat att göra "inne-tossor" en blandning mellan sockar och tofflor, de är perfekta att ha nu på hösten när det är ruggigt på mornar och kvällar. :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: