evapsscrapbooking.blogg.se

2015-07-19
22:45:09

Bymella i Finnfara
Nu var det ett tag sen jag skrev ett inlägg igen.. men det har varit semester och jag har haft fullt upp med att producera alster av alla de slag till dagens "marknad" i Finnfara.
Sen kan jag ju inte låta huset förgå bara för att jag har aktiviteter inplanerade ;)
 
Under semestern har jag målat våra utemöbler i något som vi fick rekommenderat..... jag vet inte ja.
Det var en blandning mellan tjära, linolja och ett pigment som skulle göra våra möbler gyllenbruna, precis som vi ville ha dom.
Men jag har aldrig målat med något som luktat så illa! Efter tre timmar i rummet med en öppen burk och näsan nästintill i penseln var jag dåsig i huvudet och nästan illamående. "Men men.. tänkte jag, det blir nog bra när det är klart". Tillbaka dagen efter för att dra på det en sista gång.
Nu flera veckor efter att det är målat, torkat, stått ute i både sol och regn så luktar det FORTFARANDE av möblerna och all som varit/är i kontakt med dom. 

Sen har det även producerats en hel del alster - mycket enkla kort som kan vara "bra att ha" hemma, en hel del disktrasor har det blivit, grytlappar har även skapats, ljus med decoupage.
Allt detta för det jag sysslade med idag... Bymella i Finnfara.
Det är ett evenemang som är i byarna söder om Bollnäs. Jag blev inbjuden att ha försäljning av mitt hantverk av en bekant - vilket jag inte kunde motstå.
Så hela dagen har jag stått på en gård i Finnfara och njutit av solen, värmen, folket, grillukten och umgänget. En helt fantastisk söndag. Är så roligt att höra att ens hantverk är uppskattat, samt att jag som "ung" imponerar med mina garnhantverk... verkar tydligen inte vara så vanligt att man i min ålder finner det intressant att skapa i garn!?
 
Så fort jag kom hem ifrån Finnfara, plockades datorn upp för att göra klart bilder från en fotografering jag haft för ett par veckor sen.
Det har varit mycket för mig den senaste tiden, har känts som om jag tagit mig vatten över huvudet... men i och med att Bymellan och bilder från en fotografering är klara, så känns det som om jag simmar mot ytan igen :)
 
Nu har ni fått en liten förklaring på varför det har varit stiltje i bloggen ett tag :)
Bjuder på lite bilder som avslutning.
 
Puss och kram!
 
Från mitt bord på Bymellan
 
Mina disktrasor med egendesignad etikett

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: