evapsscrapbooking.blogg.se

2013-09-05
13:24:20

Distress Markers
När jag började med Scrapbooking så hade jag tänkt att bara måla stämplar - det var det jag hade tänkt ha i min Scrap-väska. Pennor, papper och stämplar.

Men ack så fel jag hade...

Idag nästan 1 år senare har jag "hur mycket som helst" om man frågar ex min sambo.

Jag började att måla med ProMarkers, men kunde inte hantera tekniken med endast ProMarkers, utan använde min utav ProMarkers och Polychormos-pennor från Faber Castell. 
Jag tyckte att det fungerade riktigt bra, jag vågade ta mig an starkare färger och tog ut svängarna... MEN en dag fick jag upp ögonen för Distress Markers - det var då jag bestämde mig för att EN dag lära mig att måla med Distress Markers. 
Anledningen till det var att det finns betydligt färre färger - sättet att måla är enklare (när man behärskar tekniken). Dock kostar en penna aningen mer än en ProMarker - men antalet pennor är färre. 
Tiden att måla en stämpel är kortare om man jämför med ProMarker/Polychromos.
Ja... jag hittade många anledningar till att jag ville lära mig hantera Distress Markers..

I tisdags damp hela tuben med alla 49 Distress Markers (37 standard + 12 nya season-färger) ner hemma hos mig.
Jag ville direkt öva - hittade ett gammalt akvarellblock här hemma och testade - och det FUNGERADE!
Jag har hört att det är väldigt viktigt att man har rätt papper, så att det färgen blöder eller flyter ut i pappersstrukturen. Men jag klarade mig undan det och kommer därför att fortsätta att köpa det här pappret.

Bjuder på en bild på den första färgläggningen som jag blev nöjd med - det var den 3:e stämpeln jag målade med Distress Markers, för första gången. 
 
 
Jag tycker att det är så otroligt roligt att måla med dessa pennor - allt går så himla fort det går verkligen att sitta länge med dem utan att bli trött efter 1-2 färgläggningar.

Kommentar:

Å vilket fint färglagt motiv! Du är en fena på att färglägga motiv. Ska bli skoj att se ett kort med ditt fina motiv sen.
Kul att du kom till mässan, och kul att du tog kontakt med mig. Jag hoppas vi kan ses och ha tid att sitta och scrappa ihop nån gång.

2013-09-30 @ 07:43:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: